tiistai 3. kesäkuuta 2014

Täydellisen epätäydellisiä leipomuksia.

Eilen leivottiin pikkusen. Jussi teki juustosämpylöitä ja minä pikapullia. Kummistakaan ei tullut nimensä veroisia leipomuksia, vaan jotain  muuta herkkua! Nimittäin Jussin pullat eivät saaneet ihan tarpeeksi nostetta, koska minä käskin jättää taikinan vähän löysäksi. Ja minun pikapullat, ei pullaa ole nähnytkään, vaan niistä tulikin muffinsseja. :D Juustorieskat, kuten ne uunista otettuamme nimesimme, oli todella hyviä! Minun muffinssit oli mahtava pohja kaikille muffinsseille, niihin pitää vaan ensi kerralla laittaa jokin jekku, kuten banaanimössöä, marjoja, suklaanpaloja tms ja tietty kuorrutus. Makeannälkään upposivat kyllä nuinkin. :p



Jussin ihanista leipäsistä ei mulla ole reseptiä, mutta mun pikapullat muffinssipohja syntyy näin:

(9 kpl)

50 g voita
0,75 dl kookossokeria (esim. Cocovi)
1 muna
2 dl täysjyvävehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
0,5 tl vaniljasokeria
1 vaniljatangon siemenet (varmaan vois laittaa enemmänkin, en nimittäin oikein tiiä maistuko tässä ne ollenkaan :D)
1 dl kevyt kookosmaitoa

+ Lisää täytteeseen jokin oma herkkujippo sekä kuorruta jollain hyvällä, esim sitruunatuorejuusto-kermavaahto-combolla, sitä minä ajattelin ensi kerraksi kokeilla! :)

Ensin voi ja kookossokeri vatkataan (mulla ei ainakaan tullu sellasta hienoa vaahtoa, niinkuin normaalisokerin kanssa oisi tullu) ja sitten muna vatkattiin sinne joukkoon. Kuivat aineet sekasi ja ne vatkataan kookosmaidon kanssa vuorotellen "vaahtoon". Tästä riitti yhdeksään muffinssivuokaan. Paistettiin 225-asteessa n. 12 min. Alkuperäinen resepti, jonka puolitin ja jota muokkasin omanlaiseksi oli Myllyn paras-sivuilta ja se löytyy täältä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti